martin larsson trece kite papperskorg källsortering

Kite – en riktig globetrotter

Hur har papperskorgen Kite blivit en internationellt eftertraktad produkt? Martin Larsson, exportansvarig på TreCe, berättar om Kites resa från studentarbete till fullfjädrad globetrotter.

Hur började Kites resa?

Vi på TreCe hade runt 2010 tankar på att utveckla vårt sortiment inom källsortering. Vi såg en stor marknad för en mer designad produkt i och med att miljömedvetenheten seglade högre upp på företags agendor och vi ville se en produkt som stack ut mot de funktionsfokuserade återvinningskärlen som fanns på marknaden. I samband med det blev vi kontaktade av Annica Doms, då studerande på Luleå Tekniska Universitet, med en förfrågan om att designa just en källsorteringsmöbel som hennes examensarbete.

Efter att Annica skissat på olika förslag föll vi alla för Kite. Namnet kommer från formen på locket, som påminner om drakarna man flög som liten. Vi såg produktens potential i både design och funktion och beslutade oss för att producera den – en flexibel och användbar miljöstation som fungerar i många olika typer av miljöer och kan anpassas utifrån förändrade behov. Just flexibiliteten och det faktum att du kan placera den som enskild eller i grupp gör att den är lättanvänd och användarvänlig.

Vilka är de mest tongivande milstolparna på Kites resa?

Produkten var initialt tänkt som en ren kontorsmöbel, men vi insåg snabbt att Kite går att använda i alla olika typer av miljöer. Vid introduktionen på Stockholm Furniture & Light Fair i Stockholm 2011 fick vi direkt en stor beställning till Sveriges då största köpcentrum Emporia i Malmö. Man kan säga att Kite fick en flygande start.

Året därpå, 2012, vann Kite den internationella designutmärkelsen Red Dot Awards för sin innovativa form. Efter det har det fortsatt med beställningar till allt från hotell och tågstationer till köpcentrum och kontor. Kite har funnits i snart tio år och är fortfarande högaktuell. Det är vår mest framgångsrika produkt hittills.

Vad gör Kite till en globetrotter?

Efter framgångarna i Sverige och så småningom Norge har ordet spridit sig om Kite. Efterfrågan ökar så klart när vi visar upp möbeln på mässor med internationella besökare, men många sneglar också på Sverige. Vi är duktiga på design och ligger i framkant vad gäller vårt miljöarbete och i det här fallet att källsortera. Många länder har precis börjat sin miljöresa och har inte den här typen av produkter, med en unik design, bra funktion och till ett bra pris jämfört med andra typer av designade källsorteringsmöbler. I takt med att ordet sprider sig och miljömedvetenheten ökar får man upp ögonen för Kite världen över.

Många förfrågningar kommer från Europa men vi har också sålt Kite till allt från Starbucks nya koncept Starbucks Rostery i USA till ett universitet i Quatar. Det är otroligt roligt att möta uppskattningen och se att vi tillför något nytt där vi är representerade.

Hur ser Kites framtida resa ut?

Den ser jättelovande ut. Vi tror på den här produkten och att den kommer att hålla i många år framöver. I synnerhet på exportmarknaden där Kite har stor potential att tillföra värde på nya marknader.

En spännande nyhet är att vi precis lanserar en lillasyster till Kite – Kite Mini. Hälften så stor som Kite och som också går att hänga på väggen, som singel eller dubbel. Vi ser fram emot att följa hur Kite och Kite Mini kan komplettera varandra framöver.

 

För att veta mer om Kite klicka här.

OSA – Hållbarhetsseminarium 3 okt

OSA@R40center.se

Välkommen till årets tredje Hållbarhetsseminarium!

DATUM: 03/10/2019
VAR: R40 center, Rosenlundsgatan 40, Stockholm
TID: Frukost kl. 07.45 – 09.30 & Lunch kl. 11.30 – 12.45

TreCe har bjudit in Nina Ekelund, Generalsekreterare Hagainitiativet & Deniz Butros, Samordnare Hagainitiativet för att tala.

Klimatet förändras – så påverkar jag och företaget

  • Världen har blivit 1,1 grader varmare och vi ser redan effekterna av höjda havsvattennivåer, skogsbränder och stormar.
  • Klimatförändringarna påverkar både samhällen och natur. Hela näringslivet påverkas också. Hur vi bygger städer och husen i framtiden är avgörande för samhället och företagen.
  • Företagen klimatarbete kan stärka varumärke, nöjda medarbetare och skapa nya affärer.

 

07.45 – 9.30 Frukost

08.15 ”Herman Miller Design for the Environment.” Oliver Cripps, Hållbarhetsspecialist från Herman Miller, EMEA

08.30 ”Klimatet förändras – så påverkar jag och företaget” TreCe bjuder in Nina Ekelund, generalsekreterare Hagainitiativet & Deniz Butros, samordnare Hagainitiativet

11.30 – 13.30 Lunch

12.15 ”Herman Miller Design for the Environment.” Oliver Cripps, Hållbarhetsspecialist från Herman Miller, EMEA

12.30-12.45 ”Klimatet förändras – så påverkar jag och företaget” TreCe bjuder in Nina Ekelund, generalsekreterare Hagainitiativet & Deniz Butros, samordnare Hagainitiativet

 

 

tävling TreCe storing award 2020 designtävling form studenttävling formtävling källsortering

Tävlingen TreCe Storing Award 2020

TreCe Storing Award är en utmärkelse som funnits sedan tre år tillbaka och som gett unga formgivare chansen att förverkliga en idé inom segmentet förvaring. Det har varit den enda designtävlingen som fokuserar på form och funktion inom förvaringslösningar.

Nytt för TreCe Storing Award 2020 är att de tävlande bidragen ska vara inom segmentet källsortering för kontor och offentlig miljö.

Med över fyrtio års erfarenhet är vi idag en av Nordens ledande leverantörer av förvaringslösningar för kontor och offentlig miljö. Formgivning innebär för oss att estetik och kvalitet samspelar med funktion och användbarhet – ett koncept vi kallar Smart Design. En annan viktig parameter är hållbarhet och miljö, som vi ser som en del av vårt DNA. Detta återspeglas både i vårt sätt att tänka vid val av material och tillverkningsmetod.

TreCe har valt att anordna TreCe Storing Award även 2020, och för att alla elever ska kunna planera sitt deltagande eller som lärare kunna planera in delkurser kommer nu information om förutsättningar för deltagande.

Upplägget är i princip samma som tidigare, men med några små justeringar. Vi har valt att starta tävlingen 15 september och med inlämning av bidrag senast den 1 december. Juryn meddelar vinnande bidrag senast fredagen den 6 december.

Vinnande bidrag till TreCes sortiment
Det vinnande bidraget presenteras i TreCes monter på Stockholm Furniture Fair i februari 2020. Att presentera bidraget på mässan har även som syfte att besökarna ska kunna utvärdera och ha synpunkter på bidraget. Den som formgivit bidraget ska även finnas på plats för att presentera och svara på frågor från besökarna. Om det finns ett stor intresse för produkten, görs en utvärdering av TreCe som kan resultera i att bidraget blir en produkt i TreCes ordinarie sortiment.

Det finns stora möjligheten för dig att utvecklas i takt med din idé och se den växa fram till en färdig produkt i TreCes sortiment – givetvis med ersättning enligt praxis. Tänk innanför boxen och skapa din smarta design.

Tävlingsbidrag senast 1 december 2019
Tävlingens inlämningstid pågår från 15 september 2019 till 1 december 2019. Efter att bidragen lämnats in väljer en professionell jury ut tre bidrag som blir finalister i tävlingen och dessa bidrag erhåller 5000:- som en nomineringsbonus för bra utfört arbete. Finalisterna meddelas senast 6 december 2019.

Därefter tillverkas varje finalistbidrag som prototyp av TreCe. Prototyperna framställs i högkvalitativ 3D-skrivare och är helt färgneutrala. Detta för att bedömningen ska ske på lika villkor avseende funktion och design. Bilder på prototyperna görs tillgängliga för röstning på Facebook, Instagram och LinkedIn och vinnaren koras under januari månad 2020.

Juryns sammansättning
Juryn består av fyra personer från TreCe. Anders Renström, VD – Åsa Vallentin, Produktansvarig – Mirjana Kilian, Säljledare – Michael Henricson, Marknadschef.

Utformning av tävlingsbidraget
För att delta gör du först en intresseanmälan med namn, designskola och kontaktuppgifter via mejl till storingaward@trece.se. Senast 1 oktober 2019 vill vi ha din intresseanmälan. Du kommer att få löpande information under tävlingsperioden.

Tävlingsbidraget presenterar du senast 1december som ett PDF-dokument med tre sidor i A4-format.

Sid 1: Namn, designskola, telefonnummer och mejladress. Om du vill får du ange ett namn på din möbel eller produkt.

Sid 2: En sammanfattning där du beskriver vilken utmaning inom källsortering som du löser, hur lösningen fungerar och vilket resultat som uppnås och även hur man tänkt hållbarhetsmässigt. Använd underrubrikerna Utmaning, Lösning, Resultat och Hållbarhet för att underlätta juryns bedömning.

Sid 3: Designskiss med måttsättning och tänkta färger och materialval.

Viktigt att tänka på vid framtagning ditt bidrag är att även ha en bra lösning för produktens möjligheter på marknaden. Att välja material som möjliggör att produkten blir attraktiv både estetiskt och ekonomiskt.

Välkommen till TreCe Storing Award 2020!

Med vänliga hälsningar

Michael Henricson
Marknadschef på TreCe

 

Tävlingsregler TreCe Storing Award 2020

  • Vinnaren av TreCe Storing Award 2020 koras i januari 2020.
  • Deltagare mejlar senast 1 oktober 2019 en intresseanmälan med namn, designskola och telefonnummer, samt eventuell tidigare yrkesverksamhet som formgivare, till storingaward@trece.se.
  • Tävlingsbidrag kan lämnas under perioden 15 september 2019 – 1 december 2019.
  • Deltagande i tävlingen är kostnadsfri. Eventuella kostnader för framtagning av tävlingsbidrag betalas av respektive deltagare.
  • Priset består av att det vinnande bidraget tas in i TreCes ordinarie sortiment efter utvärdering och godkännande av TreCe.
  • Deltagare som registrerar sig med felaktiga uppgifter är ej kvalificerade i tävlingen.
  • Tre finalister nomineras genom juryval och publiceras på TreCes Facebook, Instagram och LinkedIn-sidor under december 2019 och januari 2020.
  • De tre bidrag som nomineras erhåller 5.000:- i nomineringsbidrag.
  • Juryn förbehåller sig rätten att nominera färre än tre finalister om estetik, kvalitet, funktion eller användbarhet bland de inkomna bidragen inte bedöms motsvara marknadens eller TreCes förväntningar.
  • TreCe ombesörjer framtagning av nedskalad prototyp av respektive finalbidrag.
  • Vinnande bidrag utses genom röstning på TreCes Facebook, Instagram och LinkedIn-sidor. Vinnare är den person vars tävlingsbidrag fått flest röster. Vinnaren presenteras i TreCes monter på Stockholm Furniture & Light Fair 2020.
  • TreCe avser teckna avtal med vinnaren rörande ekonomiska och juridiska villkor.
  • Deltagare i tävlingen måste ha fyllt 18 år och vara studerande eller nyutexaminerad elev vid inbjuden designskola.
  • Deltagare får ha varit yrkesverksam som formgivare eller motsvarande i max 1 år innan studierna på designskolan.
  • TreCe har rätt att, utan förvarning, diskvalificera och utestänga deltagare som misstänks för fusk eller att på andra sätt försöka manipulera tävlingen.
  • Anställda eller familjemedlemmar till anställda på TreCe eller jurymedlemmar får inte delta i tävlingen.
  • Deltagarna samtycker till att bli kontaktade via telefon, mobiltelefon, brev eller e-post från arrangörerna av tävlingen.
  • Deltagarna skall läsa och acceptera regler och villkor för att kunna delta i tävlingen. Vid deltagande anses reglerna och villkoren vara lästa och accepterade.
  • TreCe förbehåller sig rätten att behandla personuppgifter elektroniskt. Personuppgifterna används för att informera och fullgöra tävlingen.
trece insperior

Insperiormässan i Göteborg den 26 augusti

Träffa TreCe på Insperiormässan i Göteborg den 26 augusti.

Insperior är en mötesplats för designers, inköpare, återförsäljare och andra som arbetar med möbler eller lokaler. På Clarion Hotel Post möter du människorna och inspireras av möbler och inredning genom ett 60 tal utställande varumärken helt utan traditioner, regler eller gränser. Fira det sista av sommaren tillsammans, ät god mat och skapa något bra! Läs mer på insperior.se

Insperior engagerar sig varje år för ett socialt engagemang.

För 2019 kämpar Insperior med alla utställare mot psykisk ohälsa genom att vi gemensamt donerar 94 500kr till den ideella föreningen Mind. Sedan 2015 har Insperior donerat över 400.000 kr till förmån för andra i behov. Läs mer på mind.se

 

Kurt Tingdal trece

Kurt Tingdal ny medlem i TreCes styrelse

Vi är glada att kunna meddela att Kurt Tingdal numera ingår i vår styrelse. Kurt är ju för många ett välkänt ansikte, bland annat som en av grundarna och även tidigare VD på Offecct AB, där han varit huvudägare och verksam i företaget, sedan det startades år 1990. Kurt lämnade den operativa ledningsrollen vid årsskiftet 2018/2019 efter att företagets såldes till Norska Flokk AS.

Kurt har stor erfarenhet av internationell försäljning och med kunskap om branschen, både nationellt och internationellt, blir han en stor tillgång för oss. TreCes försäljning har ökat markant i Europa, Asien, Australien samt USA för flera av våra produkter. Kvaliteten och den innovativa designen tillsammans med vårt hållbarhetstänkande har vunnit stor mark bland intressenter i stora delar av världen.

Vi ser mycket fram emot att samarbeta med Kurt och vi är övertygade om att det kommer att bli en intressant och spännande resa tillsammans.

-”TreCe är ett spännande företag på en mycket intressant tillväxtresa. Med en bra affärsmodell, en härlig teamkänsla i företaget samt en målfokuserad ledning upplevs hela företaget oerhört motiverat inför nya utmaningar, nu och i framtiden.

Jag ser det som en förmån att få vara med och bidraga i styrelsen med kunskap, stöd och en del rådgivning” säger Kurt Tingdal.

TreCe på NeoCon-mässan i Chicago

Mässan pågår just nu mellan 10-12 juni i Chicago, USA.

Scandinavian Spaces, en av USA’s ledande ambassadörer inom Nordisk design har nyligen valt oss som samarbetspartner. Spännande, givande och kul – det tycker speciellt Anders och Martin som är på plats! 

Varje år sedan 1969 har Neocon-mässan funnits på The Mart i Chicago, och nu även i år. NeoCon är designindustrins självklara plats för lansering av nya och innovativa produkter, och där mässbesökare och utställare kommer från hela världen.  I år är det även 50 års jubileum och vår papperskorg Kite är dessutom nominerad till ”Best of NeoCon”. Juryn består av arkitekter och designers, representanter från företag- och utbildningssektorn, hälso- och sjukvård och myndighetsledare som ansvarar för att välja och köpa möbler och inredning för sina kunder eller organisationer.

Läs mer om Neocon här.

 

 

 

Succéprodukten Cloud – ett resultat av ett lyckat studentsamarbete

En bidragande faktor till TreCes ständiga utveckling av innovativa designlösningar är våra återkommande samarbeten med designstudenter. Källsorteringsmöbeln Cloud är ett gott prisat exempel, utvecklad tillsammans med Chalmersstudenterna Ebba Hellberg och Sigrid Ljungström. Läs en kort intervju med Ebba och Sigrid där de ger sin bild av vårt samarbete.

Vi på TreCe lägger stor vikt vid att söka nya influenser i vår produktutveckling. Vi ser det som en förutsättning för att ligga i framkant. Samarbetet med Ebba Hellberg och Sigrid Ljungström, studenter på design- och produktutvecklingsprogrammet på Chalmers Tekniska Högskola, gav oss inte bara stor inspiration utan även en fantastisk produkt. Cloud har snabbt utvecklats till en produktfamilj och vann nyligen första pris i German Design Award 2019, Excellent Product Design i kategorin kontorsmöbler/miljösortering.

Här ger Ebba och Sigrid sin syn på samarbetet och utvecklingen av Cloud.

Hur kommer det sig att ni samarbetar med TreCe?

Vi kontaktade TreCe inför vårt examensarbete med hopp om att designa en möbel tillsammans med en samarbetspartner som var engagerad med samma driv som oss, och det fann vi i TreCe. Förutom att vi uppskattar stilen på TreCes produkter var de väldigt entusiastiska redan vid första kontakten, trodde på projektet och hade precis som vi som mål att det skulle bli en riktig produkt. Vi fick en bra känsla helt enkelt.

Berätta om processen fram till att Cloud introducerades i sortimentet våren 2018.

Behovet av en flexibel källsorteringsmöbel kom upp tidigt i processen. Det är en intressant produkt som ligger rätt i tiden, med dagens fokus på hållbarhet och aktivitetsbaserade kontorsmiljöer. Efter ett omfattande bakgrundarbete med research och en användarstudie presenterade vi fyra designförslag. Av dessa valdes Cloud ut som favorit.

Vi utvecklade mått, material och tekniska detaljer för en prototyp som passar in i TreCes produktfamilj. Fokus har hela tiden legat på problemlösning och vi har haft fria händer att, med vår expertkunskap från utbildningen, välja den designprocess som fungerar bäst för oss och produkten, men där TreCe har varit tillgängliga och delaktiga i allt från brainstorming till tekniska frågor och intervjuer.  Det har varit ett vinnande koncept och ledde till en lyckad prototyp som TreCe valde att ställa ut på Furniture Fair 2018 – där den blev väldigt uppskattad.

Tack vare framgångarna med prototypen introducerades Cloud på marknaden i april 2018. Vårt projekt tog slut vid prototypen men vi var involverade och stöttade TreCe i olika beslut även i produktionsfasen, vilket vi uppskattar stort.

Vad tror ni att etablerade möbelföretag vinner på att samarbeta med studenter?

Studenter besitter den senaste och färskaste kunskapen om design, kommer in med nya ögon, perspektiv och en nyfikenhet att sätta sina kunskaper på prov. Samarbetet kan vara det som definierar studentens framtida karriär vilket innebär en vilja att leverera ett bra jobb.

Vilka möjligheter ser ni för studenter att samarbeta med ett etablerat möbelföretag?

Det ger en inblick i hur det är att ta fram en produkt som faktiskt ska säljas, den måste vara både producerbar och vinstdrivande, men också i hur ett företag fungerar. Särskilt när man som i vårt fall samarbetar med ett mindre företag och får ha kontakt med alla roller – från vd till produktansvarig. Vi har fått se alla olika sidor av vad som krävs för att en produkt ska fungera.

Hur ser ni på samarbetet med TreCe?

Förutom möjligheten att samla kunskap från alla olika medarbetare på TreCe har vi uppskattat engagemanget som vi har mött. De såg potential i både produkten och oss som designers. Det har varit superkul att få en inblick i hela utvecklingsprocessen från idé till en faktisk produkt. Att vi dessutom vinner pris för den första riktiga produkten som vi har designat känns helt fantastiskt! Priset är en bekräftelse på vad oväntade samarbeten kan leda till och vi är så tacksamma för att TreCe vågade satsa på oss.

Vad har samarbetet inneburit för er?

Projektet har gett oss värdefulla lärdomar som är givande oavsett vad vi jobbar med i framtiden. Vi vet båda att det kommer att innefatta design på något sätt. Vi har också insett att vi två kompletterar varandra på många sätt, det har fungerat väldigt bra och vi hoppas att vi kan arbeta ihop igen i framtiden.

 

Trece_Winner_German_design_award_2019

Prisutdelning German Design Award 2019

Glada vinnare på German Design Awards prisutdelning

Bland mängder av duktiga designers och fantastiska produkter fanns även TreCe. Cloud – vår källsorteringsmöbel är en av vinnarna i kategorin Excellent Produkt Design – kontorsmöbler. Prisutdelningen gick av stapeln i Frankfurt och med på bilden är våra duktiga designers; Sigrid Ljungström och Ebba Hellberg tillsammans med vår Marknadschef Michael Henricson.

trece furniture fair 2019

Stockholm Furniture and Light Fair 2019

Stockholm Furniture and Light Fair 2019 är i full gång! I år presenterar TreCe en hel del nyheter. Intressanta kombinationer av Space och CombiLine, Officeväskan har fått nya medlemmar, vår prisbelönta Cloud som nu även finns som 2:a i spännande material, Place har fått nytt utseende, Box (vinnaren av TreCe Storing Award) har världspremiär, Fjäll i nytt material mm. Ja ni ser, listan är lång.
Vi ser fram emot att visa alla nyheter och kanske samtala en stund över en kopp kaffe, eller så. På plats finns även en rykande färsk Produktkatalog, som väntar på att få en mottagare.
Varma välkommen till oss i monter A08:10.

Från CombiLine till Cloud – en tidsresa i jakt på kvalitet

Hans Linde har arbetat som distriktsansvarig säljare på TreCe i 24 år. Med den långa erfarenhet av TreCes produkter, både konstruktionsmässigt och funktionellt, så har han blivit något av en expert på produkterna. Här delar han med sig sin syn på design, funktionalitet, materialval samt miljöaspekten i produktutvecklingen. Viktiga beståndsdelar för att skapa TreCes kvalitativa förvaringsmöbler.

Berätta om produktutvecklingen från CombiLine till Cloud!
Det började på 90-talet med att vi tog fram en produkt som i princip inte fanns på marknaden – en flexibel förvaringsmöbel för kontor och offentlig miljö. En produkt som kunde varieras och sättas samman utifrån de behov kunden hade. Så föddes idén om CombiLine. Den bygger på standardstommar som kan sättas samman till en perfekt funktionell förvaringsmöbel. Serien har därefter utvecklats över tid och nya produkter har dykt upp längs vägen.

Under senare år har TreCe arbetat med olika designers. Tillsammans med Annica Doms och Doms Design togs källsorteringsmöblerna Kite och Birdie fram. Båda produkterna är gjorda i plåt med moderna snitt. Kite och Birdie har vunnit stor internationell framgång och priser i kända designtävlingar.

Vi märkte också tidigt att det fanns en efterfrågan på mobila källsorteringsmöbler. Tillsammans med två designstudenter Ebba Hellberg och Sigrid Ljungström, växte Cloud fram. Cloud är snygg, funktionell, och en produkt helt rätt i tiden. Flexibilitet och design var två viktiga faktorer och det lönade sig, Cloud vann 1:a pris i German Design Award 2019 för Excellent Produkt Design!

Vilka är de mest tongivande milstolparna i TreCes historia tycker du?
Att tidigt ta in designers i produktutvecklingen! Det var då väldigt nytt, och ett jättelyft. Detta har vi tagit vidare och i dag arbetar vi kontinuerligt tillsammans med designers i vår produktutveckling. Sedan är vi så klart fler i företaget. Det märks, ansvarsområden har utvecklats och organisationen har blivit mer effektiv. Att vi blev både miljö- och kvalitetscertifierade är också stora och viktiga milstolpar. Det möjliggör att vi kan minska vårt ekologiska fotavtryck och säkra kvaliteten i våra tjänster och produkter. Hållbarhetsaspekten är en milstolpe generellt för kvaliteten i produkterna.

Varför har kvalitet varit en så stor del av TreCes resa?
Vi vill ha de bästa produkterna – inte de billigaste. Kvalitet är viktigt för att vi ska särskilja oss. Ta ett skåp till exempel. Vid första anblicken är skåpet inte så speciellt, men vi har tänkt på allt genom hela kedjan. Vi levererar produkten färdigmonterad och använder alltid de bästa materialen – gångjärn, handtag, kantlister, ytor, högkvalitativa hjul och så vidare. Vi limmar, pluggar och skruvar samman delarna till exempelvis CombiLine och förvaringsmöbeln Space. En produkt med hög kvalitet överlever tre ”billigare” varianter. Det som också är viktigt att känna till är att de flesta av våra möbler är Möbelfaktamärkta. Detta innebär att alla delar i möbeln måste ha tillverkats utifrån ett miljö- och hållbarhetperspektiv, samt att produktionen görs på ett korrekt sätt. Statens Provningsanstalt provar också möblernas hållbarhet. En lucka på CombiLine håller för en belastning på 30 kg. Det kallar jag kvalitet!

Var ser du TreCe i framtiden?
Våra produkter och serier har stor potential och vi expanderar ständigt till nya marknader. Design och funktion ska fortsätta leva i symbios med materialval och miljö. Jag har sett många produkter som inte lever upp till det. Funktionen tillsammans med god design är ett vinnande koncept, men då är det viktigt att de kommer i rätt ordning. Design får inte vara det styrande.

 

jonas_hurtigh_grabe

Ta del av Jonas Hurtigh Grabes råd för att lyckas ta kontoret in i framtiden.

Ett kontor kan vara så mycket mer än bara ett kontor. Vi har ställt fem frågor till kontorsutvecklaren Jonas Hurtigh Grabe, om aktivitetsbaserade kontor och vilka strukturella utmaningar företag möter inför en förändring av arbetsplatsen.

Hur ser framtidens kontor ut?
Det är ett aktivitetsbaserat kontor! Ingen ensam organisation är den andra lik. Detsamma gäller medarbetare, vissa gillar bränt bryggkaffe och vissa gillar rooibos-te. Exakt samma sak gäller kontoret. Det går inte att hitta ett ställe där alla är nöjda, glada och kan jobba. Vissa gillar sammanhang och ljud medan somliga blir tokstörda och behöver ro för koncentrationen. Framtidens kontor tar hänsyn till individens behov och olikheter!

Vad är ett aktivitetsbaserat kontor?
Det innebär att man frångår stationära arbetsplatser där medarbetare har sina bestämda skrivbordsplatser. Istället ska medarbetaren få välja sin arbetsplats utifrån arbetsuppgifter och behov. Det är framförallt ett tankesätt – val, tillit och frihet. Det skapar produktiva och glada anställda på kontoret. Det aktivitetsstyrda arbetssättet är en metodik och inte en kontorslayout, en pusselbit i arbetssättet är dock omställningen av kontorsmiljön.

Vilka är de största vinsterna med ett aktivitetsbaserat kontor?
Den absolut största vinsten är att vi alltid ser en ökning i upplevd produktivitet bland de som implementerar aktivitetsbaserade kontor på ett korrekt sätt. Medarbetare brukar också trivas mycket bättre. Många företag känner även en ovisshet inför framtiden; hur många kommer vi vara om några år? Aktivitetsbaserade kontor är dynamiska och flexibla. Att inte behöva tänka att: oj, nu kommer en ny person, nu behöver vi ett nytt skrivbord. Det är väldigt enkelt att styra och förändra ett kontor där man kan flytta på människor och inte den fysiska miljön. Organisationer kan spara en massa resurser på detta!

Vad har förvaring för roll i det aktivitetsbaserade kontoret?
En jätteviktig roll, det finns mycket att tänka på! Organisationens storlek ställer olika krav och det är viktigt att förvaringen planeras korrekt. I aktivitetsbaserade kontor har vi inte den egna arbetsplatsen vilket skapar en tanke kring vad som är privat och vad som tillhör yrket – det blir en skillnad mellan vår personliga och gemensamma förvaring. Det är viktigt att dessa åtskiljs i ett aktivitetsbaserat kontor, för att inte skapa en specifik plats där man väljer att sätta sig för att man har sina privata grejer i närheten. Alltså bort med all individuell förvaring på de gemensamma ytorna – och in med gemensam förvaring istället!

Vad krävs praktiskt för att aktivitetsbaserade kontor ska fungera?
Det första är engagerade chefer som genuint tror på detta från hjärtat och magen, som är tydliga och inleder arbetssättsförändringen. Det andra är att man ger möjligheten för individen att få tid avsatt för att diskutera och lära sig det nya arbetssättet. Det kräver förberedelsetid och utbildning i hur man ska lära sig att använda den fysiska miljön som finns – att enbart flytta runt inredning räcker inte. Det tredje är att ha rätt matematik, att räkna på vilka möbler som behövs i ett aktivitetsbaserat kontor.

Winner of German Design Award 2019!

Cloud har vunnit första pris i German Design Award 2019, Excellent Product Design i kategorin kontorsmöbler/miljösortering. Vi kanske inte behöver berätta hur glada vi är för detta. Med oss gläds givetvis också två duktiga designers; Ebba Hellberg och Sigrid Ljungström.

German Design Award är en internationell designtävling där design från hela världen presenteras. Tävlingens syfte är att upptäcka, presentera och belöna god design och unika lösningar.

Cloud är en mobil källsorteringsmöbel designad för att passa in i en modern arbetsmiljö där flexibilitet och estetik är två viktiga faktorer. Cloud är försedd med dörrar för enkel tömning. Dörrar och ryggar förses med specialdesignade miljösymboler och med möjlighet att välja färg och märkning kan Cloud anpassas till olika typer av miljöer och behov. De högkvalitativa hjulen är sväng- och låsbara.

Cloud är en i raden av produkter från TreCe som vunnit pris på den internationella arenan.

Våra källsorteringsmöbler Kite och Birdie är två andra. Kite (design Annica Doms) vann RedDot Design Award 2012 och Birdie (design: Studio Doms) vann brons i European Product Design Award 2017.

sara shakespeare

”Med hållbarhet som en del av vårt DNA”

Vi på TreCe vill göra det enkelt för våra kunder att göra hållbara val. Därför lägger vi stor vikt vid att optimera hållbarheten i utvecklingen och produktionen av våra möbler. Vi har ställt fyra frågor till Sara Shakespeare, vår miljö- och kvalitetsansvarige, om vårt hållbarhetsarbete och vad möbelbranschen kan göra för att gemensamt åstadkomma långsiktig förändring.

Hur arbetar TreCe för att minska påverkan på omvärlden från våra produkter?

Vi känner ett stort ansvar för såväl miljö som långsiktigt hållbara produkter. Redan från starten har vi fokuserat på hållbarhet, det finns i vårt DNA. Idag lägger vi lika stor vikt på hållbarhet som på det ekonomiska i val av allt från material till samarbetspartners. Då vi inte tillverkar våra produkter själva blir valet av samarbetspartners och att det finns en transparens i hela kedjan än viktigare. Eftersom vi ställer höga krav på oss själva avseende att minska vår miljömässiga och sociala påverkan ställer vi givetvis samma krav på våra samarbetspartners. Allt för att våra kunder ska kunna känna sig säkra på att de gör ett hållbart val när de väljer våra produkter.

Hur säkerställer vi att vi når våra hållbarhetskrav?

Det gör vi på flera sätt, till exempel genom att 80 procent av våra produkter är märkta enligt Möbelfakta, en branschmärkning framtagen av TMF. Under 2018 certifierar vi ytterligare två produkter. Märkningen säkerställer en hållbar utveckling genom att en godkänd möbel möter kraven på miljö, är tillverkad enligt etiska riktlinjer och följer gällande kravspecifikationer i fråga om kvalitet. Till övriga produkter och komponenter samlar vi in säkerhetsdatablad och innehållsdeklarationer, som vi sammanställer i våra egna miljödeklarationer. Vi är också certifierade enligt kvalitets- och miljöledningsstandarderna ISO 9001:2015 och 14001:2015. För att ytterligare säkerställa hållbarheten ställer vi krav på att våra leverantörer är ISO-certifierade eller på annat sätt kan styrka att de sköter tillverkningen på ett önskvärt sätt. Den tekniska kvaliteten säkerställs genom att vi testar våra märkta produkter på Statens Provningsanstalt.

Vilka möjligheter finns till att förbättra hållbarheten inom möbelbranschen i stort?

Att skapa långsiktig förändring i branschen är en hård nöt att knäcka som ensam aktör. Men om branschen tillsammans arbetar för en hållbar utveckling kan vi nå långt. Vi tror att en nyckelfaktor är att ge hållbarhet samma prioritet som pris i val av samarbetspartner, dessvärre är branschen inte riktigt där i dag. Det handlar också om att inköpare och kunder måste ta ett ansvar och kräva transparens och sätta press på leverantörer gällande miljö och sociala förhållanden. När fler ställer krav tvingas leverantörerna och branschen att utvecklas åt rätt håll.

Vilken är möbelbranschens främsta framtida utmaning?

Nästa steg för såväl TreCe som branschen i stort är att hitta lösningar för cirkulär ekonomi – det vill säga ekonomi som bygger på kretsloppssystem och minskad resursåtgång. För oss handlar det exempelvis om att en produkt och dess material hålls i kretsloppet genom långvarig design, återanvändning, reparation och underhåll.  Vi har precis deltagit i ett forsknings- och innovationsprojekt med Linköpings Universitet, Chalmers och Vinnova inom ramen resurseffektiv produktion. Resultaten med metoderna livscykelanalys och livscykelkostnadsanalys visade att det cirkulära scenariot har mycket mindre miljöpåverkan samtidigt som det är kostnadseffektivt, vilket är fantastiskt. Med glädje ser flera initiativ som tyder på att det börjar leta sig in på agendan hos såväl beslutsfattare som slutkunder. Vi på TreCe, liksom resten av branschen, behöver utveckla våra affärsmodeller och fånga de framtida och långsiktiga möjligheterna som cirkulär ekonomi innebär. Det är en långsiktig och hållbar investering som vi ser fram emot att arbeta vidare med.

För att läsa mer om TreCe’s miljö- och hållbarhetsarbete klicka här.

Daniel Söderberg, ny medarbetare hos supportgänget.

Vi är mycket glada att förstärka vårt team med Daniel Söderberg, han kommer i första hand arbeta med kundsupport och offerter. 

Daniel är 34 år och bor och är uppvuxen i Norrköping. Största intresset är fotboll och att umgås med sin familj. En sambo och 3 barn. 

Innan Daniel började på TreCe, arbetade han med ensamkommande flyktingbarn , varit fritidspedagog och under en tid även anställd inom äldreomsorgen. 

Att arbeta på TreCe tycker Daniel är inspirerande och spännande. –”att få vara med att skapa bra och fungerande lösningar för våra kunder, att få en nöjd kund, vilket är något som vi alla vill åstadkomma här på TreCe, och även få vara med på denna framgångsvåg som TreCe upplever, tycker jag känns verkligen inspirerande”.

Vi välkomnar Daniel varmt in i TreCe-gänget.

Daniel Söderberg
Tel +46-11-21 14 61
Skicka e-post

Cloud har nominerats till German Design Award 2019!

German Design Award är en internationell designtävling där design från hela världen presenteras. Tävlingens syfte är att upptäcka, presentera och belöna god design och unika lösningar.

En namnkunnig jury på 45 personer bedömer bidragen i de olika tävlingsklasserna. Bidragen tävlar sedan i sin respektive klass och Cloud tävlar i klassen Excellent Product Design, och inom segmentet miljösortering.

 Vi är stolta över att kunna tävla med Cloud och ser med spänning fram emot juryns bedömning. Både vi och våra kunder tycker det är en utmärkt produkt. Den är designmässigt innovativ och har funktioner som passar de flesta behov

Om du vill veta, mer kan du klicka på länkarna om German Design Award och Cloud.

Välkommen tillbaka Susanne!

Susanne Abrandt är fr o m nästa vecka tillbaka på TreCe. Susanne kommer att vara ansvarig för TreCes supportavdelning. Efter hennes föräldraledighet tillsammans med de små juvelerna Vera och Hugo, ser vi verkligen fram emot att få ha henne med i gänget igen. 

Susanne Abrandt
Tel +46-11-21 14 63
Skicka e-post

Designers Corner på Studio Thune i Oslo

För 21:a året i rad är det dags för Designers Corner på vårt showroom Studio Thune i Oslo. Speciellt inbjudna arkitekter från Norges alla hörn kommer att vara på plats och vi räknar med att det kommer ca 180 st. På plats är även vår nya medarbetare Øivind Bergstrøm, som är ansvarig för TreCe i Norge och vår säljledare Mirjana Kilian.

I år visar vi vår nya källsorteringsmöbel Cloud tillsammans med våra övriga produkter.

Mer information om eventet hittar du här: https://www.designerscorner.no/

Ny säljansvarig i Norge

Øivind Bergstrøm är anställd som ny säljansvarig för TreCe i Norge och har sin arbetsplats på vårt showroom Studio Thune i Oslo.

Han har en lång erfarenhet från branschen och har de senaste 18 åren varit anställd på Kinnarps i Norge, där han har arbetat som rådgivare, försäljningschef, produktchef och Country Product Manager.

Øivind har en bakgrund som lärare och med den erfarenheten har han även arbetat mycket med möbler till skolor, och vet vilka krav som ställs på möbler både på kontor och inom offentliga sektorn.

”TreCe är ett företag som jag tycker är nyskapande och spännande. De använder unga designers i sin produktutveckling, har mycket god kvalitet på sina produkter och inte minst förmågan och önskan att skapa kundanpassade lösningar. Jag ser fram emot fortsättningen”.

Varmt välkommen till TreCe Øivind!

E-post: oivind.bergstrom@trece.se

Telefon: +47 908 685 69

Ny produkt- och leverantörsansvarig på TreCe

Åsa Vallentin har anställts som ny produkt- och leverantörsansvarig på TreCe. Åsa brinner för design och smarta lösningar och är en kreativ person som vill skapa en attraktiv produktmix.

Då TreCe är branschledande inom sin nisch av ”smarta designade” förvaringsmöbler kommer Åsa ansvara för att vidareutveckla och behålla denna position. Hon kommer arbeta med utvecklingen av både befintliga produkter samt nya förvaringslösningar som är anpassade efter morgondagens krav och behov.

Åsa kommer närmast från Packoplock Scandinavia där hon jobbade som Produktchef. Hon har utbildning inom design samt inom inköp/logistik.

Vi är mycket glada över att ha Åsa i gänget och hälsar henne ännu en gång varmt välkommen!

Åsa Vallentin
Produktansvarig
Tel +46-11-21 14 69
Skicka e-post

Tack för årets mässa!

Verkligen trevlig med all positiv respons vi fick på våra nyheter Fjäll och Cloud samt på vår utveckling av Space med de nya tillbehören. Det var också väldigt kul att träffa alla, nya som gamla bekantskaper!

TSA 2018 års vinnare

TreCe Storing Award är en utmärkelse som ger unga formgivare chansen att förverkliga en idé inom segmentet förvaring. Det är också den enda designtävlingen som fokuserar på form och funktion inom förvaringslösningar, precis som vi på TreCe.

Vinnaren av 2018 års tävling är Petter Sjögren – Carl Malmsten Furniture Studies.

Juryns motivering lyder:
”Med fokus på förvaring har Petter skapat en enkel, flexibel och anpassningsbar möbel som lätt kan förändras efter behov och även fungera som enskild del likväl ihopsatt med övriga enheter. En möbel som även är anpassad till det aktivitetsbaserade moderna kontoret”

Box
Design: Petter Sjögren

Tanken var att skapa en flexibel förvaringsmöbel som bjuder in till kreativa lösningar. En möbel där användaren själv har möjlighet att påverka dess utformning. Resultatet blev ett stapelbart hyllsystem som enkelt kan förflyttas och även användas som rumsavdelare. Ljudabsorberande material på boxens baksida bidrar till bättre arbetsmiljömiljö.

Tävlingsbidraget finns i vår monter A15:10 på Stockholm Furniture & Light Fair – välkomna in och stort grattis Petter!

Välkommen till After Fair Event!

Mer än trettio väl etablerade varumärken kommer att visa
deras senaste produkter i en mysig atmosfär. Det erbjuds lite
lättare mat, dryck och skön musik.

Vart: Rosenlundsgatan 40, Stockholm
När: 17:30 – 22:00, 7 februari

Det kommer gå bussar från mässan till Rosenlundsgatan 40 den 7 februari, från 18:00 till 18.20 från östra ingången.

Besök www.sthlmdesigndistrict.se för vägbeskrivning eller allmän information om alla företag och kontaktdetaljer.

TreCe ställer ut på Insperior

Den 28 september ställer TreCe ut på Insperior i Göteborg.

Insperior är en oberoende mötesplats för dig som proffesionellt skapar, köper eller gör affärer inom möbler, inredning och lokaler. Här inspireras du av människor, möbler och inredning genom ett 40 tal utställande varumärken helt utan traditioner, regler eller gränser med syfte att skapa ett oberoende. Ditt besök är avgörande.

Varje år skapar Insperior en oberoende mötesplats för inredningsindustrin och samtidigt skapar ett engagemang för viktiga frågor och organisationer. Sedan 2015 har Insperior donerat 242.245 kr till välgörande ändamål.

Ditt besök kostar inget men skapar resultat, mer än du tror.  Från kl. 17.00 bjuds det på mat och dryck då Per Holknekt håller ett föredrag med begränsade platser.

Vart: Trädgår’n, Nya Allén 11, 411 38 Göteborg.

När: kl. 15.00-20.00

Klicka här för att anmäla er

Varmt välkoma hälsar vi på TreCe!

14/9 Katarina Gospic

Sthlm Design District bjuder in till föreläsning med Katarina Gospic

Katarina Gospic; läkare, hjärnforskare och författare håller en spännande föreläsning om hur miljö/design inverkar på människors beteende.

Efter föreläsningen bjuds det på mat, dryck och mingel i Ljusgården. Missa inte att vara med i vår tävling som tar dig runt till alla showroom och där du kan vinna fint pris. Låt dig även inspireras av vår utställning i ljusgården där våra företag visar sina produkter och representanterna minglar med er.

När: 14 September, 17:30

Var: Rosenlundsgatan 40, Stockholm

OSA: Senast 4 september, begränsat med platser så först till kvarn. Vänligen glöm ej att avboka vid förhinder.

Klicka här för att anmäla dig

Varmt välkommen!

TreCe – Designers Saturday Oslo

Snart är det dags för Designers Saturday i Oslo. Mellan den 9-10 september ställer TreCe ut på Studio Thune – varmt välkomna!

Designers Saturday är den enda nationella utställningen i Norge som är inriktad på möbler, textilier, belysning, golv och andra interiör- och designrelaterade produkter som riktar sig till både branschpersonal och den bredare designmedvetna allmänheten.

Busstopp: Drammensveien 134

Adress: Studio Thune, Drammensveien 130, B13, Skøyen

Lördag 9/9: Kl. 09.00 – 18.00

Söndag 10/9: Kl. 11.00 – 16.00

Mer information: http://www.designerssaturday.no/ 

Designers Saturday 8-10 september i Oslo

Den 8-10 september är det återigen dags för Designers Saturday i Oslo.

Designers Saturday är den enda nationella utställningen i Norge som är inriktad på möbler, textilier, belysning, golv och andra interiör- och designrelaterade produkter som riktar sig till både branschpersonal och den bredare designmedvetna allmänheten. Gratis bussar är tillgängliga för alla deltagare; Helt enkelt hoppa på och av bussen där du vill. 180 norska, skandinaviska och internationella utställare visar sina senaste produkter på 12 platser i Oslo centrum.

I år är det 30-årsjubileum, det kommer vara en unik auktion och auktionsutställning, Designers Saturday Awards för unga talanger 2017 samt Designers Saturday Awards Best Interior 2017.

TreCe kommer givetvis vara på plats, därmed hälsar vi alla varmt välkomna!

Bussstopp: Drammensveien 134

Adress: Studio Thune, Drammensveien 130, B13, Skøyen

Tack för att ni besökte oss på Designers Corner!

Det var fantastiskt många som kom på Designers Corner i år! Vi hoppas att ni fick inspiration och användbar information samt att våra nyheter föll er i smak.

Inom kort är det Designers Saturday (8-10 september) och vi hoppas att vi möts även där, mer information kommer inom kort.

Vi ses snart!

Martin Larsson och John Carnock från Trece, David Dooms från Skapa Designstudio, Elisabeth Ulander, Carouschka Streijffert, Anders Renström VD TreCe och Michael Henricson, TreCe

Vinnaren av 2017 års TreCe Storing Award

Det har varit en prisutdelning på TreCes Showroom i Stockholm. Efter juryns överläggning och folkets röstning på TreCes hemsida stod det klart att Elisabeth Ulander från Luleå Tekniska Universitet vann första pris för sitt bidrag FJÄLL.

Juryns motivering:
Elisabeth Ulander har genom sitt bidrag FJÄLL skapat en flexibel förvaringsmöbel för offentlig miljö med hög funktionalitet, som är estetiskt tilltalande.
Materialvalen leder tankarna till Norden och helheten ger en känsla av kvalitet.

TreCe Storing Award 2018 är påbörjad och tävlande bidrag börjar strömma in. Sista dag för inlämning av bidrag och andra viktiga saker som man bör veta för att tävla, finns att läsa under TreCe Storing Award 2018.

I bilden från vänster: Martin Larsson och John Carnock från TreCe, David Dooms från Skapa Designstudio, Elisabeth Ulander, Carouschka Streijffert, Anders Renström VD TreCe och Michael Henricson, TreCe

Tack för att du besökte oss på mässan!

Fantastiskt roligt att så många visade så stort intresse för våra produkter. Intressanta samtal och en hel del framtida affärsmöjligheter. I vårt arbete med att utveckla nya produkter är det viktigt att vi har en dialog för att tillgodose de behov som finns bland våra kunder och intressenter. Det tycker vi känns fantastiskt roligt, och inspirerande. Det sporrar oss i vårt arbete att utveckla nya smarta produkter.

I TreCes Imagebroschyr och Produktkatalog 2017 kan du läsa mera om våra produkter. Olika kombinationer, färger och måttangivelser mm. Om du inte redan har fått dem på mässan, slå oss en signal så skickar vi dem till dig eller rent av kommer förbi och lämnar dem personligen. Broschyrerna finns även att ladda ned på vår hemsida.

TreCe Storing Award 2017
I vår monter kunde du se de tre bidrag som är med i finalomgången av TreCe Storing Award 2017, där det även gavs möjlighet att rösta på det bidrag som man vill ska vinna. Det är många som har röstat och spänningen är stor över vem som ska ta hem priset. Det vinnande bidraget kommer att finnas med i TreCes produktsortiment och säljas och marknadsföras som våra övriga produkter.

Det finns ännu tid att rösta, så passa på att gå in på vår hemsida trece.se, och lägg din röst på det bidrag du tycker ska finnas i TreCes sortiment.

Tack än en gång för ditt intresse.

Vi ses!

TreCe

Möt TreCe på Stockholm Furniture & Light Fair

Möt TreCe på Stockholm Furniture & Light Fair

Den 7-11 februari 2017 år det åter dags att upptäcka de senaste trenderna inom Skandinavisk design. Välkommen till TreCes monter A15:10 och diskutera förvaringslösningar, Smart Design och titta på våra fantastiska produkter.

Välkommen!

Inbjudan – AFTER FAIR EVENT

Mer än trettio väletablerade varumärken kommer att visa sina senaste produkter i en mysig atmosfär med lite plockmat, dryck och skön musik.

Alla utställningslokaler kommer att vara öppna från 17:30 till 22:00.

Det kommer att finnas busstransporter från mässan till Rosenlundsgatan 40 den 8 februari, som åker 18:20 från den östra ingången.

Besök sthlmdesigndistrict.se för vägbeskrivning eller allmän information om företagen och kontaktuppgifter.

Varmt välkomna!

TreCe storing award

Tänk innanför boxen – vinn med din design

TreCe Storing Award är en helt ny utmärkelse som ger unga formgivare chansen att förverkliga en idé inom segmentet förvaring. Det är också den enda designtävlingen som fokuserar på form och funktion inom förvaringslösningar, precis som vi på TreCe.

Med över fyrtio års erfarenhet är vi idag en av Nordens ledande leverantörer av förvaringslösningar för kontor och offentliga miljöer. Formgivning innebär för oss att estetik och kvalitet samspelar med funktion och användbarhet – ett koncept vi kallar Smart design.

Vinnande bidrag till TreCes sortiment
Som studerande på en framstående designskola drivs du säkert av nyskapande visioner och idéer. Vi vill gärna se dem i form av en smart produkt eller möbel som ger förvaring en ny innebörd. Möjligheten för dig är att utvecklas i takt med din idé och se den växa fram till en färdig produkt i TreCes sortiment – givetvis med ersättning enligt praxis. Tänk innanför boxen och skapa din smarta design. Välkommen till TreCe Storing Award 2017.

Tävlingsbidrag senast 16 september
Designtävlingen pågår från 5 juni till 16 september 2016. En professionell jury nominerar tre finalister och tävlingsbidragen tillverkas som prototyper via TreCe. Prototyperna görs tillgängliga för röstning på TreCes hemsida och i TreCes monter på Stockholm Furniture & Light Fair 2017. Vinnaren koras senast 15 mars 2017.

Juryns sammansättning
Juryn består av fyra personer. Designansvarig är designern och arkitekten Carouschka Streijffert. Konstruktionsansvarig är industridesignern David Doms på Skapa Designstudio. Övriga jurymedlemmar är två personer från TreCe, som ansvarar för produktens förutsättningar på marknaden och hur produkten fungerar i TreCes produktsortiment.

Ny VD på TreCe

Den 1 september tillträdde Anders Renström som ny VD för TreCe. Anders kommer närmast från Kinnarps i Stockholm där han under ett antal år varit försäljningschef för Kinnarps privatmarknad. I TreCes satsningar framöver ligger stort fokus på framtagning av nya produkter, utveckling av befintliga produkter samt satsning på nya marknader. Som ett led i den planen träder nuvarande VD Claes Carnock tillbaka. Claes kommer att vara verksam inom företaget som bl a styrelseordförande samt vara delaktig i produktutveckling och framtagning av nya produkter.

”Jag vill rikta ett stort tack till TreCes kunder och samarbetspartners för fantastiska år tillsammans med er. TreCe kommer även under Anders ledning att vara det innovativa och flexibla företaget. Vi kommer fortsättningsvis att arbeta lika målmedvetet som tidigare med smarta och funktionella förvaringslösningar och att vara den diskussionspartner för optimala lösningar som vi alltid har varit”. – Claes Carnock 

 

Sthlm Design District bjuder in – Sverre Liliequist & Petter

Sthlm Design District bjuder in till föreläsning med Sverre Liliequist & Petter i DJ-båset

Sverre Liliequist berättar om sitt fascinerande och äventyrliga liv som extremskidåkare. Låt dig även inspireras i vår catwalk där våra företag visar sina produkter och representanterna minglar med er. Efter föreläsningen bjuds det på mat, dryck och mingel i Ljusgården och i DJ-båset hittar ni Petter som vänder plattor.

  • När: 15 September 2016 17:30
  • Var: Rosenlundsgatan 40, Stockholm
  • OSA: Senast 5 september, begränsat med platser så först till kvarn.
  • Glöm inte att avboka vid förhinder

 

Klicka här för att anmäla dig

Varmt välkommen!

Birdie i tidningen Vi i villa

Tidningen Vi i Villa uppmärksammade snygg återvinning som en av trenderna på Milanomässan i år. Vår miljösorteringsenhet Birdie var ledstjärnan, läs mer i augustinumret av Vi i Villa, sidan 18.

 

 

Stockholm Furniture & Light Fair 2016

Här är vår monter från Stockholm Furniture & Light Fair – världens största mötesplats för skandinavisk möbel- och ljusdesign.

SKAPA design studio – som låg bakom designen ville att montern skulle vara inbjudande och lätt att stiga in i och samtidigt dröja sig kvar i. Målet var också att skapa rum i rum och presentera möblerna på det sätt som de är tänkta att användas.

Det var premiärvisning för våra produktnyheter Place, Space och Sail. I montern syntes även Birdie, Soft, Kite och CombiLine.

 

Möt TreCe på Stockholm Furniture & Light Fair

Den 9-13 februari är det åter dags att upptäcka de senaste trenderna inom Skandinavisk design. Självklart finns TreCe på plats för att presentera våra nya produkter Sail, Place och Space. Kom gärna förbi och hälsa på oss i monter A15:10. Vi ses!

After fair event – 10 feb

Mer än trettio väletablerade varumärken kommer att visa sina senaste produkter i en mysig atmosfär, erbjuda lite plockmat, uppfriskande drycker och skön musik. Alla utställningslokaler kommer att vara öppna från 17:30 till 22:00. Det kommer att finnas bussar från mässan till Rosenlundsgatan 40 den 10 februari som lämnar 17:15, 17:45 och 18:25 från den östra ingången. Besök sthlmdesigndistrict.se för vägbeskrivning eller allmän information om företag och kontaktuppgifter.

Dansk Afton – R40

Vad: Dansk Afton
Vart: R40, vårt showroom
Datum: torsdag 11.2
Tid: 18 – 22

Danska Smörrebröd och öl
R40 lanserar en egen Öl kvällen till ära – ”R40 lager”

osa@r40center.se senast den 28 januari.

John och Linus

TreCe presenterar med glädje två nya medarbetare

Efter några års frånvaro är John ”hemma” hos TreCe igen och kommer i rollen som marknadschef att utgå från vårt kontor i Stockholm. Med John i organisationen känner vi att vi får ett tydligare och klarare förhållningssätt till marknaden. Att få in en engagerad och hängiven person som till hundra procent ägnar sig åt marknadsrelaterade frågor går hand i hand med vår långsiktigt strategiska satsning där vi vill stärka relationen med våra kunder ytterligare samt fortsätta att bygga och utveckla vårt varumärke.

Linus är anställd inom supporten och är redo att genom sitt kunnande och sitt lugna förhållningssätt bidra till att ni får den bästa tänkbara servicen. Med en inlärningskurva som pekar rakt upp tillsammans med ett härligt engagemang tillför han en extra dimension till vår redan duktiga support.

Glöggprovning på R40

Välkommen på glöggprovning till oss på R40 torsdagen den 3 december.

Ta med dig kollegorna och prova av 2015 års glöggskörd tillsammans med passande tilltugg.

Vi börjar klockan 15.00 och rundar av vid 19 tiden.

Varmt välkommen!

Inbjudan till 100% design

Välkommen till en professionell lokal mötesplats för branschen inom möbler och inredning. Upplev inredning, möbler, mat, dryck och träffa männiksorna inom industrin avslappnat och socialt.

Eventet är gratis men ditt besök genererar 250 kronor till Läkare Utan Gränser. Läs mer och anmäl dig på hundraprocent.eu.

Malmö 5 november | Göteborg 12 november | Kostandsfritt

Italiensk afton med Paolo Roberto den 17/9

Stockholm Design District bjuder in till en italiens upplevelse den 17/9. För en kväll förvandlas ljusgården till en italiensk trattoria!

Tillsammans med en av Sveriges mest eftertraktade föreläsare Paolo Roberto – som entusiasmerar med sina berättelser och sin resa i livet – är detta ett unikt tillfälle att bli inspirerad inför hösten. Samtidigt får du avnjuta italienska smaker och möta andra i samma bransch tillsammans med våra representanter.

Föreläsningen börjar klockan 18:00 sedan dukar vi upp till en gemsam sittande middag med Le Zie Pasta där kalvragu serveras tillsammans med passande viner och levande musik.

NÄR: Torsdagen den 17 september klockan 17:30. VAR: Rosenlundsgatan 40, Stockholm. OSA: Senast den 10 september via www.sthlmdesigndistrict.se. Begränsat antal platser – var god meddela Stockholm Design District vid förhinder.